Στην έκθεση τροφίμων, ποτών & παραδοσιακών γεύσεων “ΕΞΠΟΤΡΟΦ 2014” η Περιφέρεια - Απολογισμός
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η συμμετοχή της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου στην έκθεση τροφίμων, ποτών & παραδοσιακών γεύσεων “ΕΞΠΟΤΡΟΦ 2014”, που διοργανώθηκε από την εταιρεία “RM INTERNATIONAL” στο εκθεσιακό κέντρο των ολυμπιακών εγκαταστάσεων ξιφασκίας (Ελληνικό, Αθήνα). Η έκθεση τελούσε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας, της Περιφέρειας Κρήτης, της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, του Ελληνορωσικού Εμπορικού Επιμελητηρίου και του Σ.ΕΛ.Ε.ΤΡΟ.Π.Ε. (Σύνδεσμος Ελλήνων Εισαγωγέων Τροφίμων & Ποτών Εξωτερικού: Association of Overseas Greek Food & Drinks Importers).
Μεγάλος χορηγός της συμμετοχής της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου και των 28 επιχειρήσεων από τα 5 μεγάλα νησιά του Βορείου Αιγαίου που συμμετείχαν στο μεγαλύτερο περίπτερο της έκθεσης, η ακτοπλοϊκή εταιρεία “BLUE STAR FERRIES”. Αρωγοί στο όλο εγχείρημα το Επιμελητήριο Λέσβου και η ακτοπλοϊκή εταιρεία “NEL LINES”.
Την έκθεση, που διοργανώνεται για πρώτη φορά, επισκέφθηκαν χιλιάδες τελικοί καταναλωτές από το λεκανοπέδιο Αττικής, καθώς και πολύ μεγάλος αριθμός επαγγελματιών του κλάδου από την Ελλάδα και το εξωτερικό, δημιουργώντας κυριολεκτικά το αδιαχώρητο όλες τις ημέρες λειτουργίας της.
Την τελετή των εγκαινίων πραγματοποίησε ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου κ. Αθανάσιος Γιακαλής, πλαισιωμένος από περίπου 50 εκπροσώπους των επιχειρήσεων των νησιών που έδωσαν δυναμικό παρόν, ενώ παρεβρέθηκαν ακόμη η Αντιπεριφερειάρχης Κρήτης κ. Θεανώ Βρέντζου, ο Γενικός Γραμματέας του Ε.Ο.Τ. κ. Πάνος Λειβαδάς, ο εκπρόσωπος του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων κ. Τσαυτάρη, σύμβουλος κ. Θεοδόσης Βάλλας, ο Αντιπεριφερειάρχης Λέσβου κ. Ηρακλής Βερβέρης, ο Αντιπρόεδρος της Ο.Λ.Σ.Α. κ. Νεκτάριος Βακάλης και άλλοι επίσημοι. Το γενικό συντονισμό της συμμετοχής της Π.Β.Α. είχε ο Αντιπεριφερειάρχης Λέσβου κ. Ηρακλής Βερβέρης, ενώ την οργάνωση της όλης αποστολής – παρουσίας των επιχειρήσεων είχε ο υπεύθυνος marketing της Π.Β.Α. κ. Πάνος Πίτσιος.
Αξιοσημείωτη επίσης ήταν η προσέλευση μεγάλου αριθμού Βορειοαιγαιοπελαγιτών της Αθήνας, που επισκέφθηκαν την έκθεση και προμηθεύτηκαν παραδοσιακά προϊόντα από την ιδιαίτερη πατρίδα τους σε πολύ συμφέρουσες τιμές, ενισχύοντας παράλληλα τις τοπικές επιχειρήσεις των νησιών.
Κυρίαρχο ρόλο στην “ΕΞΠΟΤΡΟΦ 2014”, διαδραμάτισε όπως είχε προαναγγελθεί, η παρουσία Ρώσων εισαγωγέων – μελών του διμερούς Ελληνορωσικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, καθώς και Ελλήνων εισαγωγέων του εξωτερικού – μελών του Σ.ΕΛ.Ε.ΤΡΟ.Π.Ε. (κυρίως από Σουηδία, Γερμανία, Σλοβενία, Ελβετία, Πολωνία, κ.α.), οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν τα stands των επιχειρήσεων του Βορείου Αιγαίου, να γνωρίσουν τα προϊόντα τους και να διαπραγματευτούν με τους επιχειρηματίες για την έναρξη εμπορικών συμφωνιών.
Επιπλέον, όσοι επιχειρηματίες επιθυμούσαν, παρακολούθησαν το ενδιαφέρον “3ο Ελληνορωσικό Εξαγωγικό Συμπόσιο”, που πραγματοποιήθηκε στο συνεδριακό κέντρο του χώρου της έκθεσης με θέμα: "Προωθώντας ελληνικά προϊόντα στη ρωσική αγορά: Τρόφιμα – ποτά", στα επίσημα lunch breaks του οποίου οι σύνεδροι γεύθηκαν συνταγές από τα προϊόντα των εκθετών και φυσικά εκείνων του Βορείου Αιγαίου.
Παράλληλα με τις εργασίες της έκθεσης και καθόλη τη διάρκεια του τετραημέρου, διοργανώθηκαν διάφορες εκδηλώσεις – events, με προεξέχουσα την ενότητα “Μαγειρεύουμε Ελλάδα”, με την επιμέλεια και τη φροντίδα του διακεκριμένου chef κ. Λευτέρη Λαζάρου, όπου εκτός των άλλων προϊόντων – συνταγών από το Βόρειο Αιγαίο, την τιμητική της είχε η Λήμνος, με το Λημνιό chef κ. Νίκο Γιαννούλα, να παρουσιάζει παραδοσιακές συνταγές με φλομάρια και άλλα τοπικά εδέσματα, που ενθουσίασαν το κοινό.
Και η δεύτερη επίσης ενότητα με τίτλο “Πίνουμε Ελλάδα”, είχε έντονη παρουσία από το Βόρειο Αιγαίο, αφού οι bartenders κατά τις ζωντανές επιδείξεις τους – παρουσιάσεις ελληνικών cocktails, χρησιμοποιούσαν προβάλλοντάς τα και τα αλκοολούχα ποτά (οίνους, αποστάγματα & λικέρ), αλλά και τα αεριούχα ποτά – soft drinks των επιχειρήσεων από το Βόρειο Αιγαίο.
Όπως είχε επισημανθεί, η οργάνωση της έκθεσης αυτής είχε διπλό χαρακτήρα. Αφενός τη διενέργεια άμεσων λιανικών πωλήσεων προς το καταναλωτικό αθηναϊκό κοινό – επισκέπτες της και αφετέρου τις εμπορικές επαφές χονδρικής με Έλληνες και ξένους επαγγελματίες. Έτσι για πρώτη φορά στην ιστορία των ελληνικών εκθέσεων, υπήρχε διαχωρισμός των χώρων λιανικής (κοινού) και χονδρικής (επαγγελματιών) με την Περιφέρεια να δίνει τη δυνατότητα στους εκθέτες για διπλή παρουσία και στους δύο ανεξάρτητους χώρους.
Ο τρόπος με τον οποίο οργανώθηκε η συμμετοχή της Π.Β.Α. στο κεντρικό περίπτερο, ήταν η εν σειρά, κατά νησί και κατά επιχείρηση τοποθέτηση των προϊόντων του Βορείου Αιγαίου (με αποφυγή γειτνίασης ομοειδών προϊόντων), στον ενιαίο χώρο των 100 περίπου τ.μ. και κατά τρόπο που να διευκολύνονται οι υποψήφιοι – δυνητικοί αγοραστές και οι επαγγελματίες (ανεξάρτητα ατομικά booths). Εκτός της ατομικής παρουσίας της κάθε επιχείρησης, ώστε να επιτυγχάνεται ο κυρίαρχος και πρωταρχικός στόχος της διττής προώθησης των προϊόντων τους, καταβλήθηκε ιδιαίτερη προσπάθεια, ώστε να διασφαλιστεί και η προώθηση του Βορείου Αιγαίου συνολικά ως παραγωγική περιοχή τροφίμων & ποτών υψηλής ποιότητας.
- Προσθήκη νέου σχολίου
- 1151 εμφανίσεις