Κανένα νέο λιμάνι μόνο από δημόσιους πόρους…
>> Αναδημοσίευση από το emprosnet.gr
Μια νέα εκδοχή του πλαισίου που αφορά στη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, παρουσίασε ο Κωστής Μουσουρούλης στην πρώτη του επίσκεψη στη Μυτιλήνη. Στις ανακοινώσεις που έγιναν μετά τις επαφές που είχε με τους φορείς και διήρκεσαν έως αργά το απόγευμα, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, αναφέρθηκε στους επιτελικούς σχεδιασμούς που αναπτύσσει η κυβέρνηση για το Αιγαίο. Απ’ τους οποίους όμως, και προκύπτουν θεμελιώδεις αντιφάσεις, ενδεικτικές ίσως και των διαφορετικών πολιτικών αρχών που συνθέτουν τα μέλη της, σ’ ό,τι αφορά στη νησιωτική πολιτική.
Διότι απ’ τη μια πλευρά υπάρχει ένας σχεδιασμός που ενισχύει το ρόλο της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, προκειμένου να βρουν εφαρμογή νησιωτικές πολιτικές, ό,τι στην πράξη δεν έχει υλοποιηθεί τόσα χρόνια σε αναγνώριση των μειονεξιών της νησιωτικότητας, και απ’ την άλλη περιορίζονται -ελέω μνημονίου- τα κονδύλια για τις άγονες γραμμές (από
Ενοικιάζονται λιμάνια…
Λες και θα έρθει ιδιώτης να επενδύσει στο νέο λιμάνι Μυτιλήνης, ή ενδεχομένως και στο πιο εγγύς χρονικά, να κατασκευαστεί λιμάνι της Χίου, αν δεν ενταχθούν σε χρηματοδοτικά προγράμματα. Γιατί αν σε αναγνώριση της νησιωτικότητας, δεν υπάρξει δημόσια επένδυση για νέα λιμενικά έργα, τότε ακόμη και σε περίπτωση που υπάρξει ιδιωτικό επενδυτικό ενδιαφέρον για την κατασκευή τους, είναι επόμενο πως το κόστος της επένδυσης θα επιβαρύνει τελικά τη ντόπια «κλειστή» οικονομία.
Μιλώντας για τα λιμάνια, ο κ. Μουσουρούλης ξεκαθάρισε πως ένα απ’ τα διαρθρωτικά προβλήματα της χώρας μας, ήταν ότι δεν υπήρξε διαχωρισμός μεταξύ αξιοποίησης και κατηγοριών περί ξεπουλήματος. Κατά τον Υπουργό, με δεδομένη την οικονομική κατάσταση και την πληθώρα των λιμενικών εγκαταστάσεων (862 λιμάνια), από εδώ και πέρα οι δημόσιοι φορείς θα λειτουργούν ως οικοπεδούχοι, που με τη μέθοδο της παραχώρησης θα διαθέτουν την εμπορική εκμετάλλευση, έναντι ανταλλάγματος, για την επένδυση της υποδομής. «Κανένα νέο λιμάνι όχι μόνο με δημόσιους πόρους», ανέφερε ο κ. Μουσουρούλης, απαντώντας σε ερώτηση για το τι μέλλει γενέσθαι με το σχεδιασμό για το νέο λιμάνι Μυτιλήνης, φέρνοντας σαν παράδειγμα επιτυχούς σύμπραξης αυτό του λιμένος Πειραιά COSCO.
- Προσθήκη νέου σχολίου
- 16056 εμφανίσεις
Σχόλια
Για άλλη μια φορά ο Κωστάκης
Ναι σωστά.. Που να συγκριθεί
Με ξένα κόλλυβα και
gcilZz <a href="http:/