Στην αντεπίθεση η NEL με το «Αίολος Κεντέρης»;
«Κομμάτι από την πίτα» τού βορειοανατολικού Αιγαίου, διεκδικεί η εταιρεία «Blue star ferries», μετά το αίτημα που κατέθεσε για δρομολόγηση τού νεότευκτου «Blue star Patmos» στη γραμμή Πειραιάς, Χίος, Μυτιλήνη, που αναμένεται να συζητηθεί εκ νέου στη συνεδρίαση τού Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), σήμερα Παρασκευή.
Να σημειωθεί, πάντως, ότι η συνεδρίαση τού ΣΑΣ δεν επηρεάζεται από το σχηματισμό της νέας κυβέρνησης, ενώ στο Συμβούλιο αναμένεται να εξεταστεί και το αίτημα για δρομολόγηση του επιβατηγού-οχηματαγωγού «Νήσος Μύκονος» για τη γραμμή Πειραιάς, Σύρος, Μύκονος, Εύδηλος, Καρλόβασι Σάμου.
Η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου, σε ανακοίνωσή της, έχει κατηγορήσει την «Blue star ferries» για μονοπωλιακή πρακτική στα νησιά των Κυκλάδων, χαρακτηρίζει το αίτημα της εκπρόθεσμο και έχει προειδοποιήσει ότι στην περίπτωση που γίνει αποδεκτό, τότε δεν αποκλείει παραπομπή του θέματος στην Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Στελέχη τής εταιρείας υποστήριξαν ότι οι συγκοινωνιακές ανάγκες τη συγκεκριμένη περίοδο καλύπτονται επαρκέστατα από τα υπάρχοντα πλοία, ενώ δεν απέκλεισαν να «ρίξουν» σύντομα στη γραμμή το ταχύπλοο «Αίολος Κεντέρης», η δρομολόγηση του οποίου έχει ήδη εγκριθεί από το ΣΑΣ.
Σημειώνεται ότι στη γραμμή Πειραιάς, Χίος, Μυτιλήνη, δραστηριοποιούνται ήδη η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου, η «Hellenic seaways», αλλά και το φορτηγό οχηματαγωγό «Πελαγίτης».
Σύμφωνα με στοιχεία παραγόντων της ναυτιλιακής αγοράς, το 2011 σε σχέση με το 2010 στο συγκεκριμένο δρομολόγιο υπήρξε μείωση κατά 5% στα δρομολόγια, κατά 2% στον αριθμό των επιβατών, κατά 10% στον αριθμό των οχημάτων, κατά 7% στον αριθμό των φορτηγών, ενώ ο τζίρος συνολικά μειώθηκε κατά 12%.
Το 2011 στη γραμμή Πειραιάς, Χίος, Μυτιλήνη, πραγματοποιήθηκαν 1.381 δρομολόγια από επτά πλοία των συγκεκριμένων εταιρειών, διακινήθηκαν 641.001 επιβάτες, 99.404 οχήματα, 39.814 φορτηγά, ενώ ο τζίρος άγγιξε τα 41.601.692,87 ευρώ, εκ των οποίων -όπως τόνισαν στελέχη εταιρειών- τα 25 εκατομμύρια ευρώ περίπου ήταν το κόστος καυσίμων.
Αντίστοιχα, το 2010 στη συγκεκριμένη γραμμή δραστηριοποιήθηκαν οκτώ πλοία, έγιναν 1.452 δρομολόγια, διακινήθηκαν 651.931 επιβάτες,110.579 οχήματα, 42.675 φορτηγά, ενώ ο τζίρος έφθασε τα 46.872.707,32 ευρώ.
Παράγοντες στην αγορά αναφέρουν ότι η κίνηση της «Blue star ferries» να μπει στη συγκεκριμένη γραμμή θα δημιουργήσει νέα δεδομένα στην ακτοπλοΐα, καθώς πρόκειται για ένα νεότευκτο πλοίο, που θα καλύψει συγκοινωνιακές ανάγκες και θα δώσει ποιοτικές παρεχόμενες υπηρεσίες, ωστόσο σημειώνουν ότι οι περισσότερες εταιρείες αντιμετωπίζουν ήδη πρόβλημα ρευστότητας και βρίσκονται στο «κόκκινο», λόγω αύξησης του κόστους λειτουργικότητας, μείωσης της επιβατικής κίνησης αλλά και αύξησης της τιμής των καυσίμων. Προσθέτουν, μάλιστα, ότι οι περισσότερες ακτοπλοϊκές εταιρείες με τις εισπράξεις που έχουν το μήνα Ιούλιο και Αύγουστο καλύπτουν κατά 80% τις δανειακές υποχρεώσεις τού Χειμώνα.
Στη γραμμή Πειραιάς, Χίος, Μυτιλήνη, το πρώτο πεντάμηνο του 2012 σε σχέση με το 201, τα δρομολόγια μειώθηκαν κατά 40%, οι επιβάτες κατά 11%, κατά 17% τα οχήματα, τα φορτηγά αυξήθηκαν κατά 9% και τα μεικτά έσοδα κατά 5%.
Σημειώνεται ότι το «Blue star patmos» θα έχει 80 άτομα πλήρωμα, είναι το δεύτερο από την παραγγελία δύο πλοίων, υψηλών προδιαγραφών, ολικού μήκους 145,50 μέτρων, ταχύτητος 26 κόμβων και μεταφορικής ικανότητας 2.000 επιβατών και 427 αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσεως.
Το πλοίο έχει σηκώσει την ελληνική σημαία και έχει ήδη αναχωρήσει από τα ναυπηγεία τής Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd τής Κορέας, με τελικό προορισμό το λιμάνι τού Πειραιά στις 2 Ιουλίου.
Πηγή: ΑΜΠΕ
- Προσθήκη νέου σχολίου
- 7324 εμφανίσεις