ΒΙΝΤΕΟ: Νέα αντίληψη στη διοίκηση του Δήμου. Στόχοι-Στρατηγική Δημοτικής Αρχής Βουρνού
«Στόχος μας είναι να απελευθερώσουμε δυνάμεις. Οσο γίνεται περισσότεροι άνθρωποι να κάνουν δουλειά και να αξιοποιηθούν σε διάφορες υπηρεσίες του Δήμου», τόνισε ο Δήμαρχος Χίου Μανώλης Βουρνούς παρουσιάζοντας τον τρόπο λειτουργίας της Δημοτικής Αρχής, τους αντιδημάρχους και τους συμβούλους που θα αναλάβουν συγκεκριμένους τομείς δράσης.
Παράλληλα όπως σημείωσε, απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις κατά την πρώτη συνέντευξη τύπου, ο νέος Δήμαρχος αναμένονται οι εισηγήσεις των υπηρεσιών για μια σειρά θεμάτων.
Συγκεκριμένα αναμένεται η εισήγηση τα οικονομικής υπηρεσίας για το ποια είναι τελικά η κατάσταση στα οικονομικά του Δήμου.
Ο κατάλογος με την ακίνητη περιουσία του Δήμου, που λόγω της υποβολής του Ε9 επείγει η διαδικασία κατάρτισης του, που πάντως εδώ έχει υποβληθεί μια πρώτη κατάσταση από την μονοπρόσωπη εταιρεία του Δήμου.
Επίσης αναμένεται η σχετική έκθεση από την Τεχνική Υπηρεσία για το ποιες μελέτες είναι έτοιμες ή σε εξέλιξη, αλλά και γενικότερα οι εκθέσεις των αρμόδιων υπηρεσιών (για παράδειγμα του ΔΗΠΕΘΕ) για το ποια είναι η κατάσταση.
Προτεραιότητες δημοτικής αρχής
«Θα δώσουμε προτεραιότητα σε ακίνητα του Δήμου που αποφέρουν έσοδα», σημείωσε ο κ. Βουρνούς εξηγώντας ότι υπάρχουν πρόστιμα σε περίπτωση που αυτά δεν δηλωθούν. Σε αυτά τα πλαίσια έχει ζητηθεί η βοήθεια από τις τοπικές κοινότητες που γνωρίζουν καλύτερα τα περιουσιακά στοιχεία στην περιοχή τους. Ενώ στόχος είναι να δοθούν στη δημοσιότητα τόσο τα ακίνητα του Δήμου όσο και τα έσοδα που υπάρχουν από αυτά, ώστε αν εκμεταλλευθούν τυχόν προτάσεις που μπορεί να υπάρξουν από πολίτες.
Οι πρώτες συναντήσεις που έγιναν με κυβερνητικά στελέχη του κ. Βουρνού, αφορούσαν το θέμα των προσφύγων- παράνομων μεταναστών και των θεμάτων του ΣΔΙΤ ύδρευσης, με τους αρμόδιους υπουργούς που την προηγούμενη εβδομάδα βρέθηκαν στη Χίο.
Όπως είπε ο κ. Βουρνούς και μετά την επίσκεψη του ίδιου στους πρόχειρους καταυλισμούς υποδοχής προσφύγων μαζί με τον επικεφαλής της ΛΑΣ Μάρκο Σκούφαλο, βεβαιώθηκε η ανάγκη για νέους χώρους υποδοχής και της ύπαρξης των κατάλληλων υποδομών για την υγιεινή.
Η πρόταση της Δημοτικής Αρχής προς τον υπουργό Δημόσιας τάξης κ. Κικίλια ήταν η χρηματοδότηση για να χρησιμοποιηθούν τα διάφορα προκάτ που μπορεί να έχει ο Δήμος από τα σχολεία και πλέον δεν χρησιμοποιούνται, ενώ σαν γενικότερη λύση είναι η χρήση της ΒΙΑΛ ως χώρου υποδοχής προσφύγων και με γνώμονα ότι μπορεί αν κοπάσει αυτό το κύμα των προσφύγων («μετά από 2-3 χρόνια ελπίζουμε ότι θα τελειώσει αυτό το κακό», είπε χαρακτηριστικά) θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν και από το Δήμο.
Σε άλλα θέματα ο κ. Βουρνούς σημείωσε τα εξής:
Για το θέμα των μπάζων: είναι ένα πρόβλημα που δεν λύνεται σε 2-3 μέρες. Σύστησε να κρατούνται για όσο διάστημα χρειαστεί να διευθετηθεί το θέμα στα εργοτάξια.
Για το σήμα της DEGEA, σημείωσε ότι δεν ξέρει αν είναι επιλέξιμη δαπάνη η ενίσχυση των αναμεταδοτών για να μπορούν να έχουν σήμα και περιοχές όπου σήμερα υπάρχει πρόβλημα (π.χ. Λαγκάδα, Κοφινάς), τονίζοντας ότι θα έπρεπε να είχε γίνει καλύτερη οργάνωση από τους ιδιώτες που έχουν το έργο.
Για το ΔΗΠΕΘΕ: χρειάζεται με ψυχραιμία να αντιμετωπιστεί και να δούμε το τι ακριβώς συμβαίνει. Δεν απάντησε πάντως ποιος από το Δημοτικό Συμβούλιο θα αναλάβει την προεδρεία του.
Για τα δημοτικά τέλη: αναμένεται η υπηρεσία να κάνει σχετική εισήγηση για το θέμα των τελών. Έδωσε όμως δύο σημαντικά στοιχεία ότι, καταρχήν υπάρχουν 2.500-3.000 ακίνητα που παρουσιάζονται να έχουν μηδενικά τετραγωνικά (!) και που εφόσον υπάρξει διασταύρωση με το Ε9 μπορούν να αποφέρουν σημαντικά έσοδα για το Δήμο.
Παράλληλα επισήμανε ότι βάση νομοθεσίας δεν μπορούν να υπάρχουν διαφορετικά τιμολόγια από δημοτική ενότητα σε δημοτική ενότητα, μπορεί όμως να υπάρξει διαφοροποίηση λόγω κοινωνικών κριτηρίων νόμιμα από πλευράς Δήμου.
Για τα σχολεία: αναμένεται να γίνει προσεκτική καταγραφή των θεμάτων που άπτονται των σχολείων, από τον Αρμόδιο αντιδήμαρχο αλλά και από τις Επιτροπές παιδείας του Δήμου. Αυτό που επισήμανε πάντως είναι ότι υπάρχει μεγάλος αριθμός τιμολογίων που δεν έχουν καταγραφεί και χρέη που δεν είναι γνωστά.
Μέσω της υπηρεσίας καθαριότητας θα βοηθηθούν ώστε να καθαριστούν τα σχολεία πριν την έναρξη της σχολής χρονιάς.
Συμπαραστάτης δημότη: πρόκειται να βγει σχετική προκήρυξη θέσης, σε συνάντηση που υπήρχε με τους εργαζόμενους φάνηκε ότι και οι υπηρεσίες το θέλουν αφού πιστεύουν ότι θα βοηθήσει τη δουλειά τους.
Για τα έργα του ΕΣΠΑ, είναι σημαντικό ότι θα μπορέσουν να μπουν σε νέο ΕΣΠΑ και τα ημιτελή έργα αυτής της περιόδου, κάτι που τον περασμένο Απρίλιο είχε αρχικά παγώσει.
Επιτροπή Διαβούλευσης, στόχος είναι να δουλέψει ουσιαστικά, και ότι ουσιαστικό είναι ο καθένας να πηγαίνει προετοιμασμένος να καταθέτει την άποψή του.
Για το θέμα των έργων σημείωσε ότι πρέπει να γίνεται εκτενής ενημέρωση και οι όποιες αλλαγές να γίνονται την περίοδο των σχεδίων και όχι αφού έχει εγκατασταθεί η εκάστοτε εργολαβία, αφού τότε κάθε αλλαγή κοστίζει.
Αντιδήμαρχοι
1. Στρατής Γδύσης: Αντιδήμαρχο; με αντιμισθία με θητεία έως 28/2/2017. Θα έχει τις αρμοδιότητες των Διευθύνσεων Προγραμματισμού, Οργάνωσης και Πληροφορικής, Τεχνικών Υπηρεσιών και Οικονομικών Υπηρεσιών.
2. Δημήτρης Καράλης: Αντιδήμαρχο; με αντιμισθία με θητεία έως 28/2/2017. Θα έχει τις αρμοδιότητες αρμοδιότητες της Δ/νσης Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης.
3. Γιώργος Παπαδόπουλος: Αντιδήμαρχος χωρίς αντιμισθία με θητεία έως 28/2/2017. Θα έχει τις αρμοδιότητες επί θεμάτων Παιδείας και Κοινωνικών Πολιτικών της Δ/νσης Κοινωνικής Προστασίας, Παιδείας και Πολιτισμού.
4. Γιώργος Μπελέγρης. Αντιδήμαρχος με αντιμισθία με θητεία έως 28/2/2017. Θα έχει τις αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Καθαριότητας και Ανακύκλωσης.
5. Ανδρέας Βεργίτσης: Αντιδήμαρχος χωρίς αντιμισθία για τις Δημοτικές Ενότητες Μαστιχοχωρίων και Ιωνίας με θητεία έως 28/2/2017.
6. Ματθαίος Φαφαλιός: Αντιδήμαρχος χωρίς αντιμισθία για τις Δημοτικές Ενότητες Αμανής, Καρδαμύλων και Ομηρούπολης, (πλην της Δημοτικής Κοινότητας Βροντάδου και της Τοπικής Κοινότητας Καρυών) με θητεία έως 28/2/2017.
Θα έχει μεταξύ άλλων τις αρμοδιότητες:
- ευθύνη της λειτουργίας των δημοτικών υπηρεσιών που είναι εγκατεστημένες στη δημοτική ενότητα.
- Παρακολούθησης εξέλιξης των έργων και των εργασιών που εκτελούνται στη δημοτική ενότητα.
- Υπογράφει με εξουσιοδότηση του δημάρχου, βεβαιώσεις, πιστοποιητικά και λοιπά διοικητικά έγγραφα που εκδίδονται από τις δημοτικές υπηρεσίες που λειτουργούν στα όρια της δημοτικής ενότητας.
7. Βιβή Ποταμούση: Αντιδήμαρχος με αντιμισθία με θητεία έως 28/2/2017. Θα έχει τις καθ' ύλην αρμοδιότητες Περιβάλλοντος και Πολιτισμού.
Σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματος των Αντιδημάρχων τις αρμοδιότητες τους ασκεί ο Δήμαρχος.
Ως Αναπληρωτής Δήμαρχος ορίζεται ο Αντιδήμαρχος Στρατής Γδύσης και σε περίπτωση απουσίας αυτού, τις αρμοδιότητες του ασκεί ο Αντιδήμαρχος Δημήτρη Καράλης.
Επίσης Γενικός Γραμματέας του Δήμου αναλαμβάνει ο γνωστός από την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αντώνης Μήλιας σε μια θέση μετακλητή που είναι επιλογή Δημάρχου.
Τέλος ρόλο συντονιστή των τοπικών συμβουλίων θα ανατεθεί στο δημοτικό σύμβουλο Σταμάτη Ζουμίδη, ενώ ο Γιάννης Γεωργιάδης θα αναλάβει τα θέματα υγείας.
- Προσθήκη νέου σχολίου
- 1515 εμφανίσεις