Κρίση και τοπικά ΜΜΕ
Για όσους παρακολουθούν τις εξελίξεις στα τοπικά ΜΜΕ, το κλείσιμο ή η αναστολή της έκδοσης εφημερίδων καθώς και οι απολύσεις δημοσιογράφων τεχνικών και διοικητικού προσωπικού κάθε άλλο παρά αποτελούν κεραυνό εν αιθρία. Στη Ελλάδα και την Ευρώπη χιλιάδες δημοσιογράφοι έχασαν τη δουλειά τους, ενώ και στις ΗΠΑ δεκάδες χιλιάδες συνάδελφοι τους είχαν την ίδια τύχη. Μεγάλες ελληνικές εφημερίδες, μπήκαν σε καθεστώς πτώχευσης ενώ σε περιφερειακό επίπεδο ο τύπος τουλάχιστον ο γραπτός πνέει τα λοίσθια την ώρα που και ο ηλεκτρονικός αρχίζει να έχει παρόμοια προβλήματα.
Τα τοπικά ΜΜΕ δεν μπορούσαν να ξεφύγουν από τον κανόνα της οικονομικής κρίσης. Πολύ περισσότερο οι τοπικές εφημερίδες αφού, αντίθετα με πολλές εφημερίδες που αλλού προσπάθησαν εγκαίρως να προετοιμαστούν για την επερχόμενη θύελλα, αυτές συνέχισαν να χορεύουν αμέριμνες στο κατάστρωμα του ελληνικού Τιτανικού.
Η βασική αιτία της κρίσης των ΜΜΕ
Η σημερινή πολύπλευρη και βαθιά κρίση των τοπικών ΜΜΕ οφείλεται στο γεγονός ότι δεν έκαναν το αυτονόητο: δέσμια της διαπλοκής με την πολιτική εξουσία αποφύγανε να την ελέγξουν, αρκούμενα ως επί το πλείστον σε ανώδυνη κριτική για την λακκούβα που δεν έκλεισε ή τα σκουπίδια που δεν μαζεύτηκαν….Την ίδια στιγμή τα πάσης φύσεως ρουσφέτια , τα έργα -σκάνδαλα ή απλώς άχρηστα (για να μείνουμε στη κορυφή του παγόβουνου ) έμεναν στο απυρόβλητο ή καταδεικνύονταν ανάλογα με τις «δημόσιες σχέσεις» που αναπτύσσονταν που και αυτές με την σειρά τους εξαρτώνταν από το πολιτικό χρήμα που έρρεε. Αν όλα ή κάποια απ' αυτά είχαν κάνει αυτό που υποτίθεται ότι πρέπει να κάνουν, θα είχαν αποφύγει τη δική τους κρίση ή θα ήταν σε θέση να τη διαχειριστούν.
Τα υπόλοιπα, η επίκληση της εισβολής του Ίντερνετ ή της κακής κατάστασης της οικονομίας, είναι προφάσεις για τις μεγάλες αμαρτίες -τη καθημερινή λογοκρισία και αυτολογοκρισία, τη διαφθορά και τις παρά φύσιν συμμαχίες- που πραγματοποιήθηκαν στο όνομα της ενημέρωσης.
Όπως όμως το Ίντερνετ δεν είναι η αιτία όλων των σημερινών προβλημάτων του Τύπου, έτσι δεν είναι και το γιατρικό για όλες τις αδυναμίες του συστήματος ενημέρωσης. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι, από τις διαδηλώσεις στο Σύνταγμα μέχρι τις συγκλονιστικές αποκαλύψεις του Wikileaks, η «δημοσιογραφία των πολιτών» αναπληρώνει πολλές από τις αδυναμίες και τα κενά των συμβατικών ΜΜΕ. Για την καθημερινή όμως παρακολούθηση των εξελίξεων και τον συστηματικό έλεγχο της εξουσίας χρειάζονται ομάδες ανεξάρτητων δημοσιογράφων που να ερευνούν όχι σε ερασιτεχνική αλλά σε επαγγελματική βάση, να αναζητούν και να γράφουν την αλήθεια χωρίς την παθογένεια που χαρακτήριζε τα παραδοσιακά μέσα .
Το «Κουνούπι» με την σημερινή του μορφή είναι γέννημα-θρέμμα της κρίσης των συμβατικών ΜΜΕ και των τεχνολογικών εξελίξεων που έκαναν δυνατή την εμφάνιση ενός νέου μέσου ενημέρωσης στην εποχή του διαδικτύου. Στους δώδεκα μήνες της πρώτης περιόδου του κατάφερε να αναδειχθεί σε ένα διακριτό και ανεξάρτητο πόλο καθημερινής ενημέρωσης και αναφοράς. Αυτό άλλωστε έδειξε και η ανάδειξη του ως του πιο δημοφιλούς site στην τοπική ηλεκτρονική ειδησεογραφία .
Για τον αναγνώστη
Όμως η ενημέρωση δεν είναι δωρεάν. Οι αποδέκτες της πληρώνουν για αυτό. Στη χειρότερη περίπτωση ακριβά, βιώνοντας τη σημερινή οικονομική κρίση, για την οποία δεν είχαν προειδοποιηθεί. Στη καλύτερη καταβάλλουν ένα μικρό τίμημα για την ενίσχυση αυτών που παρέχουν την ενημέρωση. Ή καλούνται να το κάνουν όπως στη περίπτωση μας αρκεί βέβαια και οι ίδιοι να το θέλουν.
Λόγω της οικονομικής κρίσης και το «Κουνούπι» θα αντιμετωπίσει οικονομικά προβλήματα και ζητάει τη βοήθεια σας ειδικά αυτό το πρώτο διάστημα . Χρειάζονται χρήματα όχι μόνο για την επιβίωση του site αλλά και για την ανάπτυξή του, μέσα από την επάνδρωση με ικανότατους δημοσιογράφους και επαγγελματίες του χώρου που αποδεσμεύονται λόγω της κατάρρευσης των συμβατικών ΜΜΕ. Όπως και στην οικονομία, έτσι και εδώ η λύση δεν είναι η ύφεση αλλά η ανάπτυξη. Δηλαδή η φυγή προς τα εμπρός, η δημιουργία μιας αυθεντικής πηγής πληροφοριών, ειδήσεων και απόψεων που θα αλλάξει το τοπίο της ενημέρωσης.
Ήδη , επεξεργαζόμαστε αυτό τον καιρό πρωτότυπες, δημιουργικές και φθηνές λύσεις τις οποίες θα ανακοινώσουμε σύντομα. Προς το παρόν, σας καλούμε να ενισχύσετε την προσπάθειά μας με δωρεές, ή αποκτώντας για σας και τις φίλες ή τους φίλους σας μια συνδρομή Μέλους που σύντομα ελπίζουμε ότι θα συνοδεύεται και από διάφορα προνόμια με κυριότερο αυτό του δικαιώματος της αρθρογραφίας , την δυνατότητα δημοσίευσης δωρεάν αγγελιών κ.α .
Για τον καλλιτέχνη
Παράλληλα μέσα από το site μελλοντικά θα έχετε την δυνατότητα να ενισχύσετε το ντόπιο καλλιτεχνικό δυναμικό επισκεπτόμενοι το e-shop που θα προωθεί την εικαστική -και όχι μόνο- τέχνη φιλοξενώντας, έργα γνωστών ντόπιων καλλιτεχνών προβάλλοντας το έργο τους στο παγκόσμιο αγοραστικό φιλότεχνο κοινό.
Για τον επαγγελματία
Ειδικά στο τομέα της διαφήμισης ο επαγγελματίας θα βρει λύσεις σύγχρονες, μοντέρνες, οικονομικές και κυρίως αποδοτικές αφού πλέον όλα θα είναι μετρήσιμα , επιτρέποντας του να καθορίσει εκείνος με ακρίβεια cents το κόστος της καμπάνιας , σε συνάρτηση με το προσδοκώμενο όφελος.
Μια πρακτική που συνεχώς κερδίζει έδαφος στην πλέον αναπτυσσόμενη αγορά. Αυτή του διαδικτύου και την οποία χάραξαν οι γίγαντες του χώρου.
Ειδικότερα έννοιες όπως του στοχευμένου κοινού και σχέσης κόστους- απόδοσης (που ήταν άγνωστες ακόμα και σε αυτούς που συνεχίζουν και σήμερα να «πωλούν διαφήμιση» και όχι διαφημιστικό χώρο ή χρόνο) εδώ θα βρουν γόνιμο έδαφος να αναπτυχθούν ώστε να θεμελιωθεί μια υγιής σχέση μεταξύ διαφημιζόμενου και μέσου, επ’ ωφελεία των δύο και κυρίως του καταναλωτικού κοινού.
- Προσθήκη νέου σχολίου
- 2005 εμφανίσεις